God Helg

 
Det är fortfarande svårt att tro att du inte
finns med oss längre. Hela min uppväxt är
fylld med minnen från dig och det är just
det som jag har, minnen. Även om jag vet
att du har det mycket bättre där du är nu
än den sista tid här på jorden så känns det
synd att vi inte fick uppleva lite mer tid
tillsammans ändå. Men så är livet.

Jag kommer komma ihåg dig för den du var
och hur du var mot mig. Alltid snäll, omtänksam,
rättvis och full av glädje och så... humor.
Det jag kommer minnas dig mest för är
hur du alltid skulle skämta och skojja med alla :)
Det var du som lärde mig att det heter inte "ja" och
"nej" utan "ja tack" och "nej tack" :)

Alla besöken på sommarstället är över.
Besöken i din lägenhet på Göta med den gamla
doften som det gör hos en del äldre blandat med
kaffe, godis och tonvis med kärlek. Allt det är över.
Men i mitt minne kommer du alltid bestå.

Tack farfar för de underbara 27 åren jag fick ha dig
i min närhet och närvaro <3 Jag saknar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0